x
بازدید: 5366 یکشنبه 23 اردیبهشت 1397

طراحی لوگو را دست کم نگیرید!

فرزانه شفیعی _ لوگو چیزی بیشتر از یه تصویر یا کلمه ست! یه لوگوی خوب میتونه داستان شما رو برای همه تعریف کنه که چه کسی هستین و چه کاری انجام میدین. به همین دلیل باید تمام تلاش خودتون رو برای طراحی یه لوگو فوق العاده بکنین. پس طراحی لوگو رو دست کم نگیرین و مطالب این مقاله رو با دقت بخونین تا تاثیر خوب اونو در حوزه برندینگ شاهد باشین.

  • تکلیف لوگو خودتون رو از اول مشخص کنید

لوگو، نشان تجاری شما رو از طریق استفاده از شکل، فونت ها، رنگ و تصویر نشون میده. تا حالا فکر کردین که اصلا چرا ما به لوگو احتیاج داریم؟!

  • به رسمیت شناخته شدن

آیا دوست دارین تو رقابت برند ها برنده باشین؟ داشتن یه لوگوی قوی می‌تونه به مشتری ها کمک کنه که به راحتی برند شما رو بشناسن.

  • موندگاری در خاطره ها

کاملا واضحه که اکثر آدما تصویر لوگو رو حتی از اسم محصولات و خدمات شما راحت تر به یاد میارن و این با گذشت زمان به شما ثابت میشه.

  • ایجاد اعتماد بیشتر

شما باید اعتماد کامل مشتری رو جلب کنین. یه لوگوی قوی میتونه درستی و صداقت شما رو در کار به خوبی نشون بده.

  • درباره بازار هدف به خوبی فکر کنین

شناخت درست مشتری به سفارشی کردن لوگو کمک زیادی میکنه. مثلا:

طراحی لوگو برای یه مغازه گل فروشی میتونه پر از طرح و رنگ های رویایی و شاد باشه همراه با نوشته هایی با فونت های عجیب و غریب!

ولی لوگویی که برای یه دفتر حقوقی طراحی میشه باید نمادی از قدرت و درستیِ در کار باشه.

  • آیا اضافه کردن نام شرکت کار درستیه؟

درسته که شما سعی دارید اسم شرکت یا فرد خاصی رو معرفی کنین، ولی همیشه آوردن نام اون ها در طراحی لوگو ایده خوبی نیست. چون ممکنه اون نام طولانی ، نامشخص یا فقط یه اسم معمولی باشه. یادتون نره که لوگو شما باید در سایز های بسیار بسیار کوچک هم قابل خوندن باشه.

  • از تم رنگی شرکت پیروی کنین

اگر شرکت شما قبلا از رنگ های خاصی در تبلیغات، تابلو ها و... خودش استفاده کرده حتما اون الگوهای رنگی رو در لوگو خودتون منعکس کنین. استفاده مداوم از یک الگوی رنگی خاص، ناخود آگاه ذهن مشتری رو با اون شرکت پیوند میده.

اگه هنوز برای کسب و کار خودتون طرحِ رنگی ندارین، حتما تحقیقاتی روی روانشناسی رنگ ها و تاثیرات اون ها بر انسان انجام بدین تا انتخابی مناسب داشته باشین. برای مثال رنگ قرمز نشون دهنده قدرت، اشتیاق، انرژی و اعتماد به نفس هست که این رنگ رو در لوگو و سایت Cocacola زیاد دیدین.

  • الگو بگیرید ولی تقلید نکنید!

شاید کشیدن طرحی شبیه به لوگوهای مورد علاقه تون وسوسه برانگیز باشه! ولی این کار شما رو غیر حرفه ای و تنبل نشون میده.

لوگوهای مورد پسندتون رو با دقت بررسی کنین تا ببینین چه چیزی در اون ها شما رو به وجد میاره و چه چیزی رو دوست ندارین. یک آرم موفق باید ساده، به یاد موندنی، بی انتها و مناسب باشه. این ها رو همیشه به عنوان اهداف اولیه در نظر بگیرین.

  • زیبایی در سادگی است

اصلا سعی نکنین که تمام پیام های خودتون رو در طرح نشون بدین چون یه آگهی آشفته و شلوغ پیام واضحی ارسال نمیکنه.

مطمئناً استفاده از رنگ های زیاد و فونت ها و تصاویر متعدد موفقیت لوگو شما رو کم میکنه. علاوه بر اینکه یه لوگو ساده و پر معنی هزینه تولید کمتری هم داره. چون ممکنه لوگو شما از کارت ویزیت گرفته تا کیسه های تبلیغاتی چاپ بشه و سادگی اون صرفه جویی مالی در بر داره.

 

خلاصه که طراحی یه آرم خوب برای کسب و کار شما ضروریه و رعایت کوچکترین نکات هم تاثیر بزرگی روی ذهن مشتری ها میزاره. مثل همین الان که شما بعد از خوندن این مقاله لوگوی خیلی از برند های معتبر دنیا رو تو ذهنتون مرور میکنین!

نظرات
سید رضا عاصمی: 1397/04/22 - 06:10

سرکار خانم شفیعی بسیار ممنونم بابت این حجم وسیع از اطلاعات و نگاه زیباتون به دنیای طراح و لوگو.
جا داره خدا قوت بگم به علی آقای عزیز، مدیریت محترم گروه گرافیک و خلاقیت.

علی یگانه: 1397/04/22 - 20:40

سلام آقا رضا عزیز
ممنون از نظرت
سلامت باشی

ارغوان داودآبادی: 1397/06/10 - 14:37

عالی🤗😎☺🙌👏