x
بازدید: 4608 پنجشنبه 24 اسفند 1396

پنج ویژگی جدید فتوشاپ 2018 که عاشقشان خواهید شد!

خبر خوب برای عکاسان و طراحان گرافیک اینکه فتوشاپ 2018 با یک عالمه ویژگی های هیجان انگیز منتشر شده ! و ما قراره تو این مقاله ، پنج مورد از جالب ترین ویژگی های جدید این برنامه رو باهم مرور کنیم. پس با من همراه باشید تا نگاهی به نسخه ی جدید این برنامه دوست داشتنی بندازیم.

گزینه Select and mask، جایگزین به حق Refine edge

در نسخه های قدیمی فتوشاپ، گزینه ای داشتیم به نام refine edge، که معجزه ای بود برای خودش! یک انتخاب معمولی دور موها، یک کلیک و تمام! در نسخه های بعدی، شرکت ادوبی، این گزینه را به select and mask تغییر داد که خب، در کمال تعجب کاربرد گزینه قبل را نداشت! حالا، در نسخه جدید فتوشاپ، این گزینه بسیار کاربردی تر شده و با اضافه شدن چند ابزار خاص انتخاب در محیط Select and mask کار را راحت تر کرده است. 

همانطور که در تصویر می بینید، با رفتن به منوی Select و زدن گزینه Select & Mask ، و انتخاب حالت Overlay ، می توانید محدوده انتخاب شده خود را ببینید و با استفاده از گزینه های موجود در پنل سمت راست ، محدوده انتخاب را بهبود ببخشید.

ابزاری هم وجود دارد با نام Fine edge brush Tool ، که برای انتخاب های پیچیده، مانند جدا کردن مو از زمینه بسیار کاربردی است. حتی اگر رنگ سوژه مدنظر به رنگ زمینه نزدیک باشد.

ماسک رنگ و سایه در Camera raw filter

زمانی که یک تصویر را در بخش Camera Raw باز می کنید، می بینید که دو ویژگی جدید انتظار شما را می کشند. ماسک رنگ و ماسک سایه. این دو گزینه، در واقع یک بخش خاص از تصویر شما را هدف می گیرند، مثل تصویر پایین، بخش گوجه ها، تا بتوانید روی رنگ و سایه های آن به طور مجزا کار کنید. 

پیشنهاد میکنم از گزینه radial fliter استفاده کنید و ماسک را به صورت دایره ای روی یک محدوده اعمال کنید. این ماسک می تواند روی رنگ یا سایه تاثیر بگذارد. کافیست از منوی بغل، مقدار Saturation را کم یا زیاد کنید. 

و اگر دکمه Alt را هم نگه دارید و این نوار را تغییر دهید، یک نمای سیاه و سفید از تصویر در اختیارتان قرار می گیرد که تغییراتتان روی سایه ها و هایلایت های تصویر موثر خواهند بود.

گستردگی فونت ها

اضافه کردن نوشته به تصویر اتفاق تازه ای نیست... اما یک ویژگی باحال به فتوشاپ 2018 اضافه شده با نام Variable Font که در پنل properties دیده می شود.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، یک آیکن O مانند با نوشته Var داخل آن، کنار فونت ها اضافه شده است. که قابلیت های جالبی مانند تغییر ضخامت، ارتفاع و ... را در اختیارتان می گذارد و این امکان را می دهد که متون متفاوتی بسازید.

ابزار پن منحنی

ابزار جدیدی که به فتوشاپ نسخه 2018 اضافه شده است، ابزار Curvature pen هست که این امکان را به طراحان می دهد که بدون کلیک و درگ کردن ، شکل دلخواهشان را بکشند.

در واقع این ابزار با چند کلیک ، می تواند مسیر دلخواه شما را ترسیم کند. یا حداقل مسیری نسبی برایتان بکشد تا بعد با ابزار های Convert point  و Direct selection به جان آن بیفتید:)

قلموی نرم کننده!

این یکی دیگه خیلی بدرد بخوره! قابلیت جدید دیگری که در نسخه 2018 فتوشاپ منتشر شده است، Brush Smoothing است. زمانی که از ماوس برای کشیدن یک طرح یا نوشتن در فتوشاپ  استفاده میکنید، احتمالا خیلی تمیز در نمی آید. حالا کافیست با این ابزار ، طراحی کنید. خطوط، نرم و تمیز کشیده خواهند شد و نتیجه مطلوب تری حاصل خواهد شد.

نظرات
محمد نظامدوست: 1397/01/03 - 15:40

بسیار عالی بود و به درد بخور
ممنون از لطفتون

علی یگانه: 1397/04/24 - 23:37

ممنون از نظرتون

مونا مهیمنی: 1397/04/24 - 23:14

ممنون استاد خیلی جالب بود

علی یگانه: 1397/04/24 - 23:37

ممنون از نظرتون