x

ذخیره سازی تصاویر

در فتوشاپ

بازدید: 4307 جمعه 02 آذر 1397
فتوشاپ

ذخیره سازی تصاویر در فتوشاپ، کمی با سایر برنامه ها متفاوت است. فتوشاپ از پسوندهای تصویری زیادی پشتیبانی می کند و راه های متفاوتی هم برای خروجی گرفتن از این برنامه وجود دارد. در این آموزش راه های مختلف ذخیره سازی تصویر در فتوشاپ را بررسی خواهیم کرد.

تنظیمات ذخیره سازی تصویر در فتوشاپ

فایل تمرین: دانلود

زمانی که از دستور Save در فتوشاپ استفاده می کنید، گزینه ها و فرمت های زیادی را در اختیار شما می گذارد:

PSD: این فرمت، پیشفرض برنامه فتوشاپ برای ذخیره سازی تصاویر است. در حالت تمامی لایه ها، افکت ها و اطلاعات شما به صورت لایه باز ذخیره می شود و به شما این امکان را می دهد که هر زمان خواستید دنباله تغییرات خود را از سر بگیرید.فایل های PSD برای باز شدن در نرم افزار فتوشاپ ساخته شده اند پس احتمالا در برنامه های عادی باز کردن تصاویر، اجرا نخواهند شد. برای استفاده عادی از تصاویر باید آنها را در قالب فرمت های رایج مانند JPEG ذخیره کنید.

فرمت های رایج: شما تصاویر را در قالب فرمت های رایجی چون JPEG یا PNG می توانید ذخیره کنید. این فرمت ها به راحتی در هر برنامه و سیستم عاملی قابل اجرا هستند. اما برخلاف PSD، امکان ادیت دوباره لایه های ساخته شده را به شما نمی دهند. 

ذخیره سازی برای وب : اگر می خواهید عکس را روی صفحات وب ( سایت یا وبلاگ) منتشر کنید، بهتر است با گزینه Save for web عکستان را خروجی بگیرید. چرا که این قابلیت، تصویر شما را بهینه می کند و علاوه بر حفظ کیفیت عکس، حجم آن را به حداقل می رساند. در واقع Save for web کار تغییر سایز تصویر را هم انجام می دهد.

استفاده از گزینه Save As

از این گزینه هم برای ذخیره فایل ها با پسوند PSD استفاده می کنیم و هم برای خروجی گرفتن تصاویر در قالب فایل های JPEG و PNG

1. از منوی File گزینه Save as را می زنیم.

2. یک کادر باز می شود که نام فایل و محل ذخیره سازی آن را از شما می خواهد.

3. روی گزینه Format کلیک کنید تا نوع فایل مدنظر نظر خود را ببینید. من گزینه JPEG  را انتخاب میکنم.

4. اینتر یا گزینه Save را بزنید. یک پنجره مشابه تصویر زیر برای شما باز می شود. در این قسمت با گزینه Quality می توانید کیفیت تصویر خروجی را مشخص کنید. دقت داشته باشید که تصویر باکیفیت تر به معنای تصویر با حجم بیشتر است. 

کلید میانبر ذخیره سازی فایل در فتوشاپ Ctrl+S در ویندوز و Command+S در مک هست.

ذخیره سازی تصویر در فتوشاپ برای وب

فرمت فایل: هنگام ذخیره تصاویر برای وب، فرمت های کمتری در اختیارتان قرار می گیرد. معمولا از JPEG استفاده می شود. فرمت PNG-24 کیفیت تصویر را حفظ می کند در حالی که PNG-8 عموماً برای فایلهای گرافیکی ای استفاده می شود که تعداد کمی رنگ دارند. و به طور کلی از فرمت های GIF یا WBMP استفاده نخواهید کرد.

سایز تصویر: اگر بخواهید سایز تصاویر را مستقیماً عوض کنید، از طریق همین پنل می توانید ابعاد دلخواه را وارد کنید. اگر چه اگر بخواهید از تصویرتان در سایت هایی چون فیسبوک یا تامبلر استفاده کنید، به صورت خودکار تغییر اندازه خواهند داد.

کیفیت: اگر از فرمت JPEG استفاده می کنید، کیفیت های مختلفی در اختیارتان قرار می گیرد. بهتر است خودتان امتحان کنید و نتیجه را ببینید.