x

مباحث سه بعدی

در فتوشاپ

بازدید: 4902 یکشنبه 30 دی 1397
فتوشاپ

پکیجی با عنوان مباحث 3D در فتوشاپ توسط آقای بهمن رئوفی به سفارش مجموعه گرافیک و خلاقیت تهیه و تدوین شده است که به کاربری بخش سه بعدی فتوشاپ می پردازد که در سال های اخیر قابلیت های زیادی به آن اضافه شده است. 

در این پکیج صرفاً به مباحث سه بعدی فتوشاپ پرداخته شده است. گرچه برنامه فتوشاپ قابل قیاس با نرم افزارهای تخصصی این حوزه همچون C4D یا 3D max نیست اما ویژگی بسیار مثبتی که کار با نرم افزار فتوشاپ دارد این است که قابلیت های سه بعدی و دو بعدی را همزمان با هم خواهید داشت. نکته مثبت بعدی، استفاده آسان از این برنامه در مباحث سه بعدی هست که به شما اجازه می دهد به راحتی خلاقیت خود را به کار بگیرید.

در برنامه فتوشاپ می توان به راحتی شکل، متن و هر آبجکتی را به صورت سه بعدی در آورد. کافیست با یک کلیک وارد دنیای سه بعدی فتوشاپ شده  و طرح دلخواه خودتان را ایجاد کنید!ً می توانید متریال های دلخواهتان را به تصویر اضافه کنید، کار را با صحنه های دیگری کامپوزیت کرده و فرم های جدید ایجاد نمایید.

برای استفاده از بخش سه بعدی فتوشاپ، نیاز به یک سیستم نسبتاً قوی دارید چرا که محاسبات آن از فضای دو بعدی سنگین تر هست و در نتیجه با یک سیستم رده پایین نمی توانید ازین قابلیت ها استفاده کنید. 

هنگام استفاده از قابلیت های سه بعدی فتوشاپ، می توانیم از  متن ها، یا آبجکت های خارجی استفاده کنیم که توسط نرم افزار های سه بعدی دیگری ساخته شده است. می توانیم روی نور، رنگ و متریال آن به راحتی کار کنیم و حتی متریال خود را به راحتی وارد فضای سه بعدی فتوشاپ کرده و آنها را ویرایش نمایید. 

در دنیای فتوشاپ 3D می توانید تصاویر سورئال زیبایی خلق کنید که بستگی به خلاقیت و پشتکار شما دارد. برای طراحی شخصیت ها می توانید از برنامه Adobe Fuse استفاده کنید که برنامه ای بسیار قدرتمند در این زمینه هست و با ترفندهایی میتوان خروجی های آن را داخل فتوشاپ نیز استفاده کرد.

این تصویر حرف B به صورت کامل صفر تا صد توسط آقای بهمن رئوفی در فتوشاپ پیاده سازی شده که با کمی خلاقیت شما نیز می توانید نمونه کارهایی بسیار زیبا خلق کنید. در این پکیج آموزشی تمامی ابزارها و مهارت های لازم را فرا خواهید گرفت و مراحل ساخت این پروژه ها را هم خواهید دید.

در فضای سه بعدی فتوشاپ می توان انعکاس نور ، عمق میدان و انواع تابش نور را تعریف کرد و در نهایت با رندر گرفتن از کار خود استفاده کنید. همینطور می توانید از توانایی های انیمیشین این برنامه استفاده کنید و کاراکترهایی که از برنامه Adobe fuse وارد این برنامه می کنید را می توانید به راحتی انیمیت کنید و از انیمیشن های آماده ای که خود برنامه Fuse برای این کار تعریف کرده نیز استفاده نمایید.

در این پکیج آموزشی، به طور کامل به معرفی تنظیمات سه بعدی مربوط به متون می پردازیم که شامل سایه زدن ها و نورپردازی حروف نیز می شود که در برنامه فتوشاپ به راحتی می توانیم روی منبع نوری و جهت سایه کنترل داشته باشیم تا به حالتی طبیعی دست پیدا کنیم.

در بخش سه بعدی نرم افزار فتوشاپ شما می توانید به راحتی محیط یا Environment تعریف کنید و از فایل های HDRI استفاده کنید که در این آموزش به تفصیل درباره آن صحبت خواهیم کرد. یکی از ویژگی های تعریف محیط، انعکاس یا رفلکشن اشیاء انتخابی شما روی سوژه سه بعدی شده تان است که میزان این انعکاس و نور به راحتی قابل تغییر است.  همینطور می توانید تصویرتان را به صورت پاناروما در فضای سه بعدی قرار دهید و با حرکت دادن زاویه و دوربین ، به صحنه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

ساخت متریال های مختلف از جمله شیشه، یخ ، فلز، آهن گداخته و .... توسط این قابلیت فتوشاپ قابل پیاده سازی هست و نیاز به صبر و خلاقیت دارد تا بتوانید به نتیجه ای مناسب برسید. همینطور می توان با یک فرایند پس تولید خوب (PostProduction) و اصلاح نور و رنگ کار را حرفه ای تر و زیباتر اجرا نمود. 

دوستانی که در زمینه گرافیک کار می کنند،مانند تصویرسازان و طراحان گرافیک بسیار موثر می توانند ازین پکیج و از قابلیت های سه بعدی فتوشاپ استفاده کنند و از آن جایی که برنامه فتوشاپ خودش یک برنامه نقاشی و Image editing هست ، شما می توانید به راحتی هر آبجکتی را در آن طراحی کرده و به صورت سه بعدی در آورید.

تعدادی از نمونه کارهای ساخته شده با قابلیت سه بعدی فتوشاپ در این پکیج آموزشی ، نحوه ساخت آنها را فرا می گیرید.

برای مشاهده قسمت های مختلف این پکیج ارزشمند اینجا را کلیک کنید

مقایسه تصاویر قبل و بعد از ویرایش

مباحث سه بعدی مباحث سه بعدی

بخشی از فایل آموزشی

*فایل بالا صرفا پیش نمایش آموزش می باشد و شما پس از دانلود فایل اصلی، آموزش کامل را دریافت خواهید کرد

خلاصه اطلاعات فایل آموزشی:

  • مدرس: بهمن رئوفی
  • زمان آموزش: 20 دقیقه
  • محتویات: آموزش ویدئویی به زبان فارسی
  • تاریخ انتشار: یکشنبه 30 دی 1397
  • حجم فایل: 248 مگابایت
سطح آموزشی پنج ستاره
سطح آموزش

نظرات
بهروز کرابی: 1396/11/20 - 19:08

آقای بهمن رئوفی فوقلاده هستند. من همیشه پیگیر کارها و آموزش هاشون هستم

علی مومنی: 1399/04/26 - 14:35

با عرض سلام
آیا این آموزش جزو آموزش های VIP استاد هست؟

علی مومنی: 1399/04/26 - 14:35

با عرض سلام
آیا این آموزش جزو آموزش های VIP استاد هست؟

علی یگانه: 1399/04/28 - 04:39

سلام
این پکیج به صورت اختصاصی برای مجموعه گرافیک و خلاقیت توسط آقای بهمن رئوفی ضبط شده

محمدحسین قدمی: 1399/09/22 - 17:41

سلام
فایل دانلود شده خراب است

علی یگانه: 1399/10/01 - 01:57

سلام دوست عزیز چک شد فایل مشکلی نداره