x

ویژگی های جدید

فتوشاپ 2018

بازدید: 3747 پنجشنبه 28 شهریور 1398
فتوشاپ

هر نرم افزاری  در نسخه های جدیدش علاوه بر رفع مشکلات قبلی، سعی داره ویژگی ها و امکانات جدیدی رو به کاربرانش ارائه بده تا هم راحتی و هم  سرعت عمل اون ها  افزایش پیدا کنه. حالا باهم امکانات جدید که در آخرین نسخه ی فتوشاپ یعنی  Photoshop CC 2018 اضافه شده رو بررسی می کنیم.

  • گروه Brush

قبلا مدیریت قلم مو ها با وجود 1000 نوع مختلف کار دشواری بود! اما الان با ویژگی Brush Group که شبیه به پوشه های کامپیوترهست می تونید به راحتی قلم موهای خودتون رو سازماندهی کنید. با کلیک کردن روی آیکن چرخ دنده در پنجره ی براش و انتخاب گزینه ی "New Brush Group" ،  گروه  قلم مو های خودتون رو بسازید.

به محض ساخته شدن گروه، با Drag & Drop کردن قلم مو ها به داخل آن، گروه براش های خود را کامل کنین. برای اضافه کردن براش های دلخواه از نسخه های قدیمی فتوتشاپ، باید گزینه ی "Import Brushes" را انتخاب کنین.

در آخر به صورت اتوماتیک برای این قلم مو ها یک "Brush Group"  ایجاد می شود.

  • فونت های متغیر

از دیگر ویژگی های Adobe Photoshop CC 2018  قابلیت تنظیم وزن و عرض فونت ها می باشد. زمانیکه در حال تایپ کردن روی سند خود هستین، کافیه که کلمه ی " Variable " را در نوار ابزار جستجو کنید تا با لیستی از " Variable Fonts " مواجه بشین.

شما می توانید در پنجره تنظیمات فونت ببینید که گزینه هایی برای تغییر "وزن" و "عرض" فونت وجود دارد. اگر شما نیاز به اندازه ی خاصی از فونت  داشته باشین،  این ویژگی فوق العاده است.

  •  Quick Export

اگر شما در یک محیط طراحی خاص کار کنید، متوجه می شوید که باید همیشه فایل خود را در یک فرمت خاص ذخیره کنید، مانند فرمت jpg که باعث کاهش اندازه عکس می شود.

در Adobe Photoshop CC 2018 با رفتن به مسیر File > Export > Quick Export شما می تونید یک تبدیل فرمت سریع انجام بدید.

این تبدیل سریع بر اساس تنطیماتی که شما در قسمت  Export Preferences  قرار می دید انجام میشه.

تنظیمات مخصوص را بر اساس عکس زیر انجام بدید:

  • بخش Learn

در این قسمت جدید که به Photoshop CC 2018 اضافه شده، شما می تونید در یک زمان کوتاه کار با نرم افزار فتوشاپ رو یاد بگیرید:

این بخش شامل راهنمایی ها و آموزش های بسیار مفیدی برای مبتدیان هست. یکی از ویژگی های فوق العاده این بخش اینه که شما در واقع می تونید تکنیک ها و فوت و فن های فتوشاپ رو داخل نرم افزار به خوبی تمرین کنین.

در طول این آموزش، شما با انواع راهنمایی ها و ترفندهای مفید هم مواجه میشید:

حتی اگه شما یه فتوشاپ کار حرفه ای هم هستین بد نیست نگاهی به این آمورش ها بندازین شاید ترفند جدید و جالبی پیدا کردین!

  • ابزار Curvature Pen

این ابزار جدید برای صرفه جویی در زمان بسیار کارآمد هست، مخصوصا اگر بیشتر کار شما با ابزار Pen باشد. به طور کلی کار با ابزار pen  برای بعضی افراد کار دشواری هست اما با استفاده از ابزار " Curvature Pen " کشیدن و ویرایش کردن مسیر ها ساده و سریع شده است.

شما می تونید این ابزار رو در قسمت pen tool در جعبه ابزار پیدا کنید.

امیدوارم که این ویژگی های جدید فتوشاپ برای شما هم مفید باشن. نظرات خودتون رو بعد از تجربه کردن این ابزار ها با ما درمیان بزارید.