x

کار با ابزار براش

در فتوشاپ

بازدید: 4661 سه‌شنبه 13 آذر 1397
فتوشاپ

کار با ابزار براش در فتوشاپ

ابزار براش به شما اجازه می‎دهد که در هر لایه بتوانید به راحتی نقاشی کنید. همچنین در پنل این ابزار امکانات مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‎کند برای هر حالتی، تنظیمات خاصی را تعیین کنید. وقتی از ابزار براش استفاده می‎کنید متوجه می‎شوید که ابزارهای دیگر مانند پاک کن یا مُهر نیز از همین تنطیمات براش استفاده می‎کنند.

استفاده از ابزار براش

استفاده از براش کار سختی نیست. براش را از پنل ابزار انتخاب کنید و سپس آن را روی فایل فتوشاپ خود قرار دهید و با کلیک کردن و کشیدن موس می‎توانید به راحتی با براش نقاشی کنید. همچنین می‎توانید از حرف B به عنوان کلید میانبر استفاده کنید تا کار با این ابزار برای شما راحت تر شود.

برای تغییر رنگ براش کافیست از قسمت پایین نوار ابزار، پالت رنگ، روی رنگ پیش زمینه (رنگ رویی) کلیک کرده و سپس از صفحه‎ای که باز می‎شود رنگ براش را تغییر دهید.

از قسمت تنظیمات بالا هم می توانید گزینه ها را به دلخواه تغییر دهید.

تنظیماتی که می توانید ازین قسمت تغییر دهید:

اندازه براش: اگر می‎خواهید که اندازه براش خود را کوچک یا بزرگ کنید، می‎بایست بر روی فلش کنار پنل بالای صفحه کلیک کنید و سپس می‎توانید اندازه براش را تنظیم کنید. همچنین می‎توانید از براکت های باز و بسته [ ]  ( یا دکمه های چ و ج) برای کوچک و بزرگ کردن قلمو استفاده کنید.

میزان سختی یا نرمی براش: اگر می‎خواهید که لبه‎های براش شما نرم‎تر یا زبرتر شوند کافیست از همان منوی کشویی که در بالا اشاره شد استفاده کنید و مقدار hardness را تغییر دهید. مقدار صفر درصد به معنی کاملا نرم و همچنین 100 درصد به معنیه کاملا زبر است. البته مقدار معمول این براش 50 درصد است اما بستگی به کارتان دارد.

نوع براش: اگر بخواهید از براش متفاوتی برای کار خود استفاده کنید، پایین قسمت hardness در منوی کشویی، براش‎های متنوعی قرار دارند که بسته به نیاز خود می‎توانید از آن‎ها بهره ببرید. بعضی از این براش‎ها طرح پیچیده‎ای دارند و بعضی دیگر ساده هستند. در آموزش های بعدی یاد میگیریم که چطور به پنل قلموها، براش اضافه کنیم.

شفافیت: به طور معمول مقدار opacity  یا همان وضوح 100 درصد می‎باشد اما می‎توانید شفافیت براش را تغییر دهید تا کم‎رنگ تر به نظر برسد و مقداری محو شود.

 همانطور که در بالا هم اشاره شد، ابزارهای دیگری نیز در فتوشاپ از تنظیمات براش استفاده م یکنند. برای مثال اگر پاک کن را انتخاب کنید، دقیقاً پنل براش را برایتان باز می کند و می توانید نوع قلم، سایز، سختی و شفافیت آن را مطابق کار تنظیم کنید.